bellalover.blogg.se

Hej! Jag Àr en glad tjej född den 26 November 2002. Jag Àr ganska trÀningsinriktad och gÄr pÄ orientering, ridning och dans. Följ mitt liv i text och bilder hÀr pÄ bloggen, hoppas att du tycker den Àr bra, och kommentera gÀrna sÄ blir jag jÀtteglad! Kram! //Sosso

Slutet pĂ„ det roliga😔

Publicerad 2015-02-10 16:11:00 i AllmÀnt, trÀning,

DÄ var lÀgret slut (skulle egentligen ha skrivit det hÀr inlÀgget i söndags, men jag skrattade för mycket för det). Det hÀr har varit vÀrldens roligaste helg!
Som sagt sĂ„ hade vi ett inomhuspass gympasalen pĂ„ lördagen. Oj. Lite annat Ă€n vad vi hade förvĂ€ntat oss, om vi sĂ€ger sĂ„. SĂ„ sjuuukt jobbigt. Det var 6 stationer. Efter 2 stationer typ lĂ„g alla pĂ„ golvet, och ingen sa nĂ„got förutom typ "jag orkar inte meer" eller  "kom igen nuuu...pust, flĂ€mt, en till..." AssĂ„ det gĂ„r inte att beskriva med ord hur galet jobbigt det var. Jag och min kompis bara tittade pĂ„ varandra under en av stationerna. "Jag tror vi fĂ„r minska frĂ„n 10 till 5.." "Eller kanske 3" "jag har inte Ă€ns gjort 1" Efter det skrattade vi sĂ„ mycket att vi typ ramlade. Inte för att jag vet vad som var sĂ„ kul, kanske att vi inte orkade mer...😂 Vi orkade inte Ă€ns gĂ„ dom meterna bort till duschen. SĂ„ vi la oss pĂ„ en tjockmatta istĂ€llet😂
 
Vi hade mental trÀning ocksÄ, innan inomhuspasset. KÀndes nyttigt! Kan dra lite om det nÄgon gÄng, inte just nu bara.
 
Det blev tillslut kvÀll, och alla var vÀldigt trötta, men jag och tre till bestÀmde att vi skulle spela lite kort. Inte sÄ anstrÀngande, men roligt. Vi spelade ett spel som kallas Röda hand. Det gÄr ut pÄ att det ligger 2 kort i mitten. Resten av korten delas ut till spelarna. Man fÄr inte kolla pÄ korten. Man lÀgger dem bara nervÀnda i en hög. Sedan börjar sjÀlva spelet. NÄgon börjar med att lÀgga upp ett kort (med rÀtt sida upp förstÄs) sedan fortsÀtter man runt (alla lÀgger upp varsitt kort). NÀr tvÄ likadana kort kommer upp (tex tvÄ 2,eller tvÄ 6) ska alla slÄ pÄ dem tvÄ korten som ligger i mitten. Den hand som hamnar överst (dvs slÄr sist) fÄr ta upp alla kort som lagts ut, och lÀgga dem i sin hög. MÄlet Àr att fÄ slut pÄ kort. NÀr det tillslut bara Àr tvÄ spelare kvar kör man duel. BÄda spelarna ger sina kort till en person. Den personen lÀgger upp ett kort, sedan skapar den en ny hög dÀr den bara lÀgger upp massa kort (ett i taget) nÀr det kommer ett likadant kort som det i andra högen ska man slÄ pÄ de tvÄ nervÀnda korten i mitten. Den som Àr sist fÄr ta straffet. Man vÀnder pÄ de tvÄ nervÀnda korten och rÀknar ihop summan av dem;
2-2    3-3    4-4    5-5    6-6    7-7    8-8    9-9    10-10    kn-11    D-12    K-13    E/A-1
Om det tex ligger en 10:a och en kung blir det 23. De som har varit med i spelet fÄr dÄ slÄ personen som förlorade pÄ handen sÄ mÄnga gÄnger som summan blir av korten. Det Àr dÀrför spelet heter röda hand, för att den som förlorar blir röd om handen. DÀremot hade vi regeln att man max fick slÄ 3 dm frÄn handen. Man kan ju inte slÄ hur hÄrt som helst.
Vi körde 4 gÄnger, varav 3 stycken förlorade jag :/ Den vÀrsta gÄngen var nÀr jag fick en 10:a och en kn, 21, och vi satt 7 st runt bordet. MÄnga ville inte slÄ sÄ hÄrt, utan typ klappade istÀllet, men 3 st gjorde ganska *host* hÄrt...
PÄ söndagen tog vi bussen ut till dagens trÀning. Det fanns 3 lÀngder pÄ banor, som man gick av frÄn bussen pÄ 3 olika stÀllen för. Jag och kanske 8 till tog den kortaste, 5 km. Vi tog bara 3 kontroller pÄ den för vi hade sÄ mycket trÀningsvÀrk. Vi höll en snitt hastighet pÄ 20min per km... SÄ det gick inte sÄ fort, om man sÀger sÄ. Men det var hemlÀngtan, sÄ vi behövde ju ÀndÄ ta oss hem. Tillslut landade vi pÄ en tid pÄ 1timme och 38minuter nÀr vi kom i mÄl. Hahaha, ja vi gick hela vÀgen.
 Vi Ät lunch, och sedan lÄg vi och typ bara skrattade sÄ att vi fick ont i magen i 20 minuter, innan en ledare kom och sa att vi behövde packa ihop :(
Det var i princip min helg (början finns i inlÀgget innan), som har varit den roliogaste pÄ lÀnge!
Kram //Sosso
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sosso

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela