bellalover.blogg.se

Hej! Jag Àr en glad tjej född den 26 November 2002. Jag Àr ganska trÀningsinriktad och gÄr pÄ orientering, ridning och dans. Följ mitt liv i text och bilder hÀr pÄ bloggen, hoppas att du tycker den Àr bra, och kommentera gÀrna sÄ blir jag jÀtteglad! Kram! //Sosso

Phiadelphiaglass🍰🍹

Publicerad 2014-10-30 10:49:00 i recept,

Jag har ett recept hemma so mblir sÄÄÄÄÄÄ gott, sÄ jag bara mÄste dela med mig av det! ;
Ingredienser:
-124 g phiadelphiaost (gĂ„r bra med 150g ocksĂ„ men enligt receptet ska det vara 124g 😉)
-2dl socker
-3dl vispgrÀdde
-1 1/2 tsk vaniljsocker
-3 Àggulor
-8 digestivekex














Gör sÄhÀr:
1. Blanda phiadelphiaost, socker och vaniljsocker. Vispa grÀdden. Rör ner Àggulorna, en i taget, i ostmassan och blanda i grÀdden.
2. Smula digestivekexen (jag anvÀnder mortel, det funkar superbra!) och strö hÀlften i en form med löstagbara kanter. (JÀmnt lager). Bred ut smeten i formen och strö pÄ resten av kaksmulorna.
3. Frys i minst 4 timmar. Garnera med fĂ€rska eller frysta bĂ€r. Severa direkt dĂ„ glassen smĂ€lter fort.👌































Det hÀr blir sÄÄÄÄÄÄÄ gott!! Ni mÄste prova!




Happy Halloween! đŸ‘č //Sosso 🍧🍰🍩

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sosso

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela